segunda-feira, 10 de setembro de 2012

Banana and honey face mask: great for normal skin!!

Hi lovely people!!
 
Today I'm going to post 3 different recipes for making facial masks. While I was having lunch one of these days, my mother was talking about a facial mask I can do, because I was complaining how oily my skin is. This is all recipes my mom learned through the years, so I think they are good and effective. I trust my mother :)
 
BANANA AND HONEY MASK:
.1/4 of banana
.1 tablespoon of honey
 
1*Mash the banana and then add the honey. Blend it well.
2*Apply in the skin. Let the mask rest for about 20-25 minutes. Remove it with tepid water.
 
Q: Why is it good for normal skin?
A: It cleans and moisturize the skin. The honey regenerates the skin.
 
If you try please tell me!!
 
Kisses and chocolates
Rita ^.^

*FOLLOW ME ON LUUUX HERE (Click on "follow" on the right below my pic)*
 
***********************************************************************************
Olá!
 
Hoje vou publicar 3 receitas diferentes de máscara faciais caseiras. Enquanto estava a almoçar um dia destes, a minha mãe começou a falar-me de uma máscara que podia fazer, porque passei o tempo todo a queixar-me de como a minha pele é oleosa.
Estas são todas mezinhas que a minha mãe aprendeu ao longo dos anos, pelo que penso que são bastante boas e eficazes. Eu confio na minha mãe :)
 
MÁSCARA DE BANANA E MEL:
.1/4 de banana
.1 colher de sopa de mel
 
1*Esmagar a banana e depois adicionar o mel. Misturar bem.
2*Aplicar na pele. Deixar a máscara durante 20-25 minutos. Retirar com água morna.
 
P: Porque é que esta máscara é boa para pele normal?
R: A máscara limpa e hidrata a pele. O mel regenera a pele.
 
Se experimentarem contem-me!!
 
Beijinhos e chocolates
Rita ^.^
 
*SIGAM-ME NO LUUUX AQUI (Cliquem no botão "follow" por baixo da foto no lado direito)*
 

Sem comentários:

Enviar um comentário